kousen wassen

ik bestelde op oudjaar een aantal poëziebundels van marc pairon – hoe ik daartoe kwam, vertel ik binnenkort in een nieuwe ‘dingen die je tussen tweedehandsboeken vindt’-blogpost – en die werden vanmiddag geleverd.

in de bundel ‘kousen wassen’ trof ik op de plaats waar pagina’s 43 & 44 zouden moeten zitten dit aan:


een uitgesneden bladzijde. en een lichtblauw, vergé blaadje – onderaan genummerd als pagina’s 43 & 44 – met op de achterzijde de (volledige) tekst van het gedicht ‘verdict’, maar op de voorzijde – daar waar het gedicht ‘ik’ zou moeten staan volgens de inhoudstafel – slechts, in kapitalen, het woord ‘SIGNET’.

dat zijn dingen waar ik extreem nieuwsgierig van word. was dit de bedoeling? zo ja, wat was de achterliggende gedachte dan? zo nee, wie sneed die bladzijde uit? en waarom? en wie ‘herstelde’ de bundel met het blauwe blaadje? en waarom? en is ‘SIGNET’ dan werkelijk de volledige tekst van het ‘ik’-gedicht? & zo voort & zo verder.

ook daar vertel ik binnenkort hopelijk meer over in een nieuwe ‘dingen die je tussen tweedehandsboeken vindt’-blogpost. als de dichter in kwestie mijn email van vanavond beantwoord heeft en/of als ik wat meer speurwerk heb kunnen doen.

stay tuned!

Geef een reactie

