(domper op de) feestvreugde

feestvreugde:
er zaten maar liefst 3 pakjes met boeken in de brievenbus vanavond.
uit nederland arriveerde de roofdruk van deelders ‘sturm und drang
sturmunddrangroofdruk
uit het v.k. het nieuwe nummer van ‘popshot magazine‘ (the illustrated magazine of new writing)
popshot
en vanuit antwerpen bereikte mij ‘uit een ijstijd geschreven’ van de experimentele, antwerpse dichter ben klein.
benklein00

domper op de feestvreugde:
‘uit een ijstijd geschreven’ bleek een ongesneden exemplaar te zijn.
benklein01
benklein02
benklein03
nochtans werd daar op de website van het antiquariaat geen melding van gemaakt.
benklein000
nu kan ik aannemen dat een particulier verkoper zonder verstand van boeken zoiets onvermeld zou kunnen laten als ie een boek verkoopt.
maar van een man die al decennia als beste antiquaar van antwerpen door ’t leven gaat, vind ik zo’n ‘beginnersfoutje’ érg vervelend.
al was ’t maar omdat ik nu eerst een halve avond moet verkwanselen aan ’t snijden van het boek voor ik er in kan lezen.

Geef een reactie

