venterboekjes

chapbookaangezien:
+ ik tegenwoordig 2 à 3 uur per dag van mijn kostbare tijd verlies met verplaatsingen van & naar kantoor
+ ik tegenwoordig 3 ochtenden per week de zonen naar de kleuterklas & onthaalmoeder breng & dus niet voor 10 uur op kantoor geraak & dus niet voor half 8 ’s avonds weer thuis geraak om diezelfde zonen nog snel in bed te stoppen & daarna nog verder te werken, omdat ik tegenwoordig nog altijd verzuip in ’t werk
+ ik daarnaast nog les volg aan de schrijversacademie in antwerpen & ook daar behoorlijk wat werk voor heb
+ ik verder af & toe nog een optreden in de agenda heb staan
+ ik nog steeds een echtgenote heb die gezinsdingen wil doen
+ ik, kortom, eigenlijk geen tijd meer heb om zelf manueel & omslachtig boekjes te maken in de Bibliotheca Studentica & Erotica-reeks

werd besloten om:
+ al dat tijdrovende, manuele & omslachtige boekjesmaken tijdelijk opzij te schuiven
+ voortaan 4 keer per jaar een ‘venterboekje’ uit te geven

een ‘venterboekje’ is een vrije vertaling van het Engelse ‘chapbook’.
dat waren, vroeger, goedkope uitgavetjes die door ‘chaps’ (of venters) aan de man gebracht werden.
tegenwoordig wordt de term ook gebruikt voor goedkope (poëzie)uitgaves die dichters/schrijvers in eigen beheer uitgeven.

bestellen zal enkel via voorinteking kunnen.
het drukken, van het exact aantal bestelde exemplaren, zal via een pod-drukkerij gebeuren.
de uitgaves zullen 24, 32 of 48 pagina’s tellen
de prijs zal tussen 7.5 & 10 euro schommelen.
en de bedoeling is ook om in iedere uitgave (voorlopig enkel eigen teksten) tekeningen/illustraties van bevriende kunstenaars op te nemen.
wie zich geroepen voelt, mag zich aanmelden, trouwens.

ik hoop de eerste uitgave klaar te hebben voor 5 juli (i.e. de dag waarop ik het poëziefestival ‘poëzie in de pastorie’ organiseer in de prachtige tuinen van de pastorie van sint-pieters-rode)

u weze gewaarschuwd!
wie op de hoogte wil blijven van de verdere plannen/uitgaves/bestelmogelijkheden, mag mij mailen op info@akimwillems.be

Geef een reactie

