BIRTH LIFE DEATH (Jan Arends & Akim A.J. Willems) – een prototype

aanstaande zaterdag viert iedereen die een beetje bij zijn verstand is de negentigste geboortedag van jan arends.
bart willems – geen familie, wel de beheerder van de jan arends-facebookpagina & zelfverklaard fan van mijn gedichten & tekenwerk – vroeg me of ik een gedicht of tekening wilde maken voor de fb-pagina & naar aanleiding van die negentigste geboortedag.
dat kon geregeld worden.

meer nog…er komt een bibliofiele uitgave (zeven exemplaren – één voor mij, één voor hem & vijf om te verloten onder geïnteresseerden) met:

+ twee gedichten, waarvan één gloedjenieuw, over arends van mijn hand
+ een “ongepubliceerd, nagelaten gedicht” van arends zelf – c’est à dire: het werd door marcel dikstra van antiquariaat feniks in amsterdam gevonden tussen het exemplaar van “lunchpauzegedichten” van ethel portnoy (de echtgenote van dichter rudy kousbroek; het gedicht is aan haar opgedragen), dat hij voor 1 euro op ’t waterlooplein kocht, & in 2005 – samen met een brief van arends aan kousbroek – uitgegeven in een bibliofiele uitgave (“schrijversroem”) op 111 exemplaren. het gedicht mag vrij overgenomen worden (mits, zo luidden de instructies in de colofon, het planten van een boom via een website – die tegenwoordig alleen nog ecologisch verantwoorde reizen verkoopt).

vanavond stak ik alvast een prototype op ordinair papier & zonder titelvignet op het omslag in elkaar.
en dat ziet er – zonder al teveel van de teksten weg te geven – dan zo uit.
lbd01

lbd02

lbd03

lbd04

lbd05

lbd06

Geef een reactie

