Lost Empire Codex

Ik had al wel es gehoord over ‘asemische schriftuur’.
& de Codex Seraphinianus had ik ook al wel es horen voorbij waaien.
Maar pas onlangs – een dichter die ik via via kende had als afstudeerproject (althans: dat meen ik mij te herinneren) een bundel met grafische gedichten gemaakt – raakte ik echt geïnteresseerd.
Een & ander leidde al tot wat eigen expirimenten hier & daar & links & rechts; experimenten die bovendien in de smaak vallen op de FB-groep ‘Asemic Writing: The New Post Literate” (+/- 6500 leden).

Hoewel ik zelf helemaal voorbij ga aan het codex- of encyclopediegegeven als ik me aan een asemisch experiment waag – wegens ‘weinig interessant in mijn ogen’ & omdat ik eerder poog graphic poems in ’t leven te roepen – stootte ik vanavond op de Lost Empire Codex van Seth Kallen Deitch.
De man schreef & tekende in nauwelijks 11 dagen 62 pagina’s bij elkaar & verkoopt het unieke exemplaar voor 35 Amerikaanse dollars (verzending inclusief).
Nou…dan ga ik op zoek naar zo’n louche kantoortje waar je internationale ‘money orders’ kan verzenden & kijk ik alvast reikhalzend naar de komst van de postbode uit de komende weken.

Want zo ziet het volledig manueel geschreven, getekende, geschilderde & zelfs gebonden pareltje er dus (onder andere) uit…

Lost Empire Codex 00

Lost Empire Codex 01

Lost Empire Codex 02

Lost Empire Codex 03

Lost Empire Codex 04

3 gedachtes over “Lost Empire Codex

  1. Fraai! Ik hou wel van dat soort fantasiewerk. Doet me altijd denken aan het Voynichmanuscript en natuurlijk aan het Necronomicon. Ik ken iemand die ze zelf maakt. Meestal zijn het unica handgemaakt, geschreven en getekend. Wat jij bestelde (voor die prijs) zal wel in een bepaalde oplage zijn gedrukt(?)

Geef een reactie

