ik voel me verf / verf maken

IMG_20140217_210119De Nederlandse fotograaf Joost Bataille vroeg aan 50 Nederlandse & Vlaamse stads- & dorpsdichters of hij een portret van ze mocht maken & of zij daar een gedicht over wilden schrijven. Foto’s & gedichten komen samen in het boek “Ik voel me verf” & brengen zo verslag uit van de ontmoetingen tussen fotograaf & dichters.
Het boek werd zeer mooi (harde kaft, marineblauw met mooie witte opdruk in Collis font; okergeel stofomslag met opdruk in wit & bruin; dik & roomkleurig papier,… kortom: een pareltje) & in eigen beheer uitgegeven; net als “Verf maken”.
“Verf maken” is een ‘bijkomstigheidje’ op A6-formaat waarin de fotograaf zijn blogposts over een aantal ontmoetingen verzamelde met foto’s die “Ik voel me verf” niet haalden, maar wel gezien mogen worden.
Zelf kom ik als tweede aan bod. Het was ijskoud die dag – ijspegels bengelen achter mijn hoofd aan een goedkoop golfplaten dak van een garagebox – maar de ontmoeting warm & de foto absoluut geslaagd.
joostbataille
Het boek bestellen? Dat kan! En meer bepaald hier!

Geef een reactie

