het boekenboekjaar 2011

laten we even veronderstellen dat:

a/ de mensen die mij om een kerstkadolijstje vroegen net als de voorbije jaren wantrouwig blijven t.o.v. het online aanschaffen van antiquare boeken
b/ de mensen die mij om een kerstkadolijstje vroegen, met het oog op het nakend vaderschap van ondergetekende, van mening zijn dat zij ‘nuttiger’ kado’s kunnen geven dan boeken
c/ ik voldoende zelfbeheersing zal hebben om tot het einde van het lopende jaar geen nieuwe aankopen meer te doen
d/ ik er nog steeds niet in slaag om tot in het brusselse te geraken om bij lilian b. dozenvol erotica – die toch al enige tijd op mij staan te wachten – op te pikken
e/ ik geen enkele aanwinst vergat op te tekenen in mijn boekenboekhouding
f/ ik de eigen – al dan niet extreem gelimiteerd qua oplage – publicaties & uitgaven niet meetel in mijn boekenboekhouding.
g/ ik geen nieuwe boeken meer begin te lezen & alles wat momenteel nog op het fictieve nachtkastje ligt ook uit zal lezen voor 31 december

dan kunnen we vaststellen dat:

a/ er 202 nieuwe titels een weg vonden naar mijn boekenkast in 2011
b/ augustus de topmaand was met 64 nieuwe titels
c/ dat oktober de droefste boekenmaand van ’t jaar was met slechts 2 nieuwe titels
d/ dat ik méér dan netjes binnen het vooropgestelde budget gebleven ben
e/ dat ik zelfs zonder valsspelen & dus mét incalculeren van eventuele verzendingskosten méér dan netjes binnen het vooropgestelde budget gebleven ben
f/ er 66 titels via het fictieve nachtkastje passeerden

mij hoor je niet echt klagen!

Geef een reactie

