de boekenboekhouding is weer op orde

echtgenote zit, sinds half 9, in de wachtzaal bij de dokter die op dat ogenblik al 6 patienten achter liep op zijn schema.
dat geeft mij nog eens rustig de tijd & gelegenheid om mijn boekenboekhouding op orde te brengen.
want dat was alweer van september geleden.
als ik het accuraat genoeg bijgehouden heb – ik vermoed dat ik in alle eerstgeboren-zoon-op-komst-heisa hier & daar een aanwinst vergat op te tekenen – dan is september kwantitatief op twee na de magerste boekenmaand van het jaar.
enkel januari (6) en oktober (2) deden het slechter.
budgetgewijs was het dan weer niet zo’n magere maand.
en omdat november nog niet achter de rug is doen we daar voorlopig geen uitspraken over, maar ze zit – met nog een week te gaan – toch nog een boek per nog volgende dag onder het gemiddelde.

budgetgewijs kan ik mijn echtgenote – de primairste reden waarom ik eind december 2010 een boekenboekhouding begon; volgens haar gaf ik veel te veel geld aan boeken uit – heel erg geruststellen:
per maand zit ik tot op heden gemiddeld 25 EUR onder het voorziene budget.
of dat ook wil zeggen dat ik er dan in december 275 euro extra ga/mag/zal doordraaien?
dat lijkt me een sine qua non om te voorkomen dat ze eind december 2011 gaat vaststellen dat het best allemaal met een lager budget per maand kan.

Geef een reactie

