koopjes & de omgekeerde wereld

Ik mag dan wel boekengek zijn. Ik ben nog niet zo gek dat ik mij de kwaliteiten van een doorwinterde antiquaar toe-eigen. Wat ik wel weet is dat je soms koopjes kan doen omdat toevallige verkopers hun boekenmarkt & -prijzen niet kennen. Maar vaker is ’t omgekeerde waar: toevallige verkopers die denken goud in hun handen te hebben omdat het “een oud boek is”
Slecht & cynisch als ik ben, kan ik ’t dan niet nalaten om zulke verkopers te contacteren met de vraag “of ze misschien een heel speciale uitgave of editie verkopen…gezien de vraagprijs”
De antwoorden & het heen-en-weer-gemail zijn dan vaak heel amusant & eindigen meestal – correctie – altijd met de vriendelijke boodschap: toch bedankt, maar ik ga nu maar es hetzelfde boek kopen aan een fractie van jouw vraagprijs.
Bibliofilie kan ook prettig zijn.

Een gedachte over “koopjes & de omgekeerde wereld

  1. Nog vorige week precies dezelfde reflectie gemaakt. Iemand die dacht de Steen der Wijzen in de vorm van een pakket dichtbundels te bezitten. Om deze steen te verzilveren, zoek je maar beter andere ezels.

Geef een reactie

