Ons huwelijk is niets anders dan een mislukte echtscheiding

De twaalfde Bibliotheca Studentica & Erotica-uitgave is een feit.

“Ons huwelijk is niets anders dan een mislukte echtscheiding” is…

…die op slechts 1 exemplaar uitgegeven wordt.

Dat huwelijk vond al een tijdje geleden plaats.
1 juni om precies te zijn.
De schepen was dodelijk saai.
En dat was te voorspellen.
Daarom vroeg het jongste zusje me om een & ander “over de liefde” te schrijven & te vertellen.
Als ervaringsdeskundige op dat slagveld deelde ik met plezier in mijn wijsheid.
Ondertussen maakte ik gisteren eindelijk es tijd om die wijsheid in boekvorm te gieten.
Het resultaat is een 12 pagina’s tellend, handgenaaid boekje met zwart stofomslag & opgekleefd titeletiket.
Knutselwerk nog.
Maar daar komt hopelijk spoedig verandering in.
Er wordt al reikhalzend uitgekeken naar 26 september.
Dan begint de lange weg naar het ‘echte werk’ & mijn loopbaan als ‘leerjongen’ bij een heuse ‘boekbindersgilde’.
Ik bén mij ervan bewust – ja, ik hoor u wel snerend lachen ginds! – dat dat klinkt als bezigheidstherapie uit de palliatieve sector, maar dat weegt niet op tegen de toekomstige bibliofiele uitgeefpret.

2 gedachtes over “Ons huwelijk is niets anders dan een mislukte echtscheiding

  1. ik wil het zien . ik wil het zien.

    en

    nog eens lezen

    want ondanks alle cynisme in the speech en alle cynische t.a.v. de eigen schrijfkunsten en wijsheden, was the speech subliem en prachtig en wateroogjes opwekkend!

Geef een reactie

