Avantures de Londres

Boven mijn hoofd stijgen walgelijke, stinkende dampen op. Een mot heeft zich op de enige nog brandende – voor de rest is het stil & donker in huis – halogeenlamp gestort & dat ruikt niet al te best. Maar dat zal mij worst wezen, want ik schafte mij vanavond, na rijp beraad, een topstuk aan.
Ik moet het nog es nakijken om zeker te zijn, maar:
– deze aanwinst voor de erotica-collectie (weinig koosjere avonturen van een edelman &/met allerlei dames) is volgens mij het oudste stuk (1751) dat ik ooit kocht
– deze aanwinst is absoluut nauwelijks/(n)ergens anders te vinden & dus behoorlijk zeldzaam
– de betaalde prijs is heel erg aangenaam

Voor wie ook nieuwsgierig is: de twee delen van “Avantures de Londres” – toegeschreven aan Etienne-Jean Danet – zijn ook te vinden via Google Books

update 1 dag later:

Een knieschot voor boekverkopers die geen man (M/V) van hun woord blijken te zijn & een dag na overeenkomst terugkomen op de onderhandelde & afgesproken prijs!
Héél erg jammer voor de collectie, maar soms moet je principieel zijn & zeggen: steek ’t boek dàn maar waar de zon nooit schijnt.

Geef een reactie

