boekenstatistiekjes voor juni & pronostiekjes voor juli

Dat het een slome boekenmaand zou worden, was te voorspellen.
De zuurverdiende centen gingen naar andere – volgens sommigen ‘nuttiger’ – doelen.
‘Slechts’ 12 nieuwe aanwinsten.
Maar 11 daarvan wel geschonken door een lieve, Gentse, vrouwelijke maecenas.
Die ene échte aankoop – l’ABC de l’amour (1e druk, 1949, Raoul Solar, Monaco/Cannes) kostte – inclusief verzending – echt ‘slechts’ 2.13 EUR.
Kortom: een lauwe maand, maar er valt niet te klagen.

Over juli – dat kan ik nu al voorspellen tenzij mijn boekencollectie in vlammen opgaat omwille van een vies ongeluk met de verhuiswagen over 2 weken – zal ook niet te klagen vallen.

Vandaag – ik was op zoek naar ‘Hard en Teder’, maar dat is blijkbaar nog niet gearriveerd in Antwerpen, dus moesten er troostprijzen in de wacht gesleept worden – deed ik mezelf alvast een prachtig fotoboek van/over Araki cadeau. Ik leerde ‘m kennen via zijn kinbaku- of bondagefotografie, maar hij is gewoon allround geniaal, eigenlijk.
In de loop van volgende week bol ik na kantoor even om langs Lier. Want daar liggen – in ruil voor enkele exemplaren van enkele van mijn eigen (her-)uitgaven – maar liefst 58 titels ter aanvulling van de erotica-collectie op mij te wachten. Heerlijk hoe eenvoudig sommige mensen geheel onzelfzuchtig afstand kunnen doen van hun boeken om mij daar heel blij mee te maken.

Ik kan nauwelijks wachten tot de (nieuwe) boekenkasten na de verhuis in elkaar staan om alles opnieuw uit te stallen, te bevoelen, te bevingeren, te ruiken, te lezen,…

Update @ 22:42:

Ik merk net dat mei eigenlijk nog beter was dan ik eerder al blogde.
De teller stopte niet op 25 aanwinsten, maar wel op 31. Ik vergat de 5 boeken van de shortlist van de Academica Debutantenprijs (die sinds kort de Academica Literatuurprijs heet) mee te tellen die mij werden toegestuurd als kernjurylid.

Geef een reactie

