foie gras

Over een dikke maand verhuizen vrouw & ik naar onze nieuwe stek. Daarom ben ik bij wijze van voorbereidende late lenteschoonmaak wat efemere studentica – die ik eigenlijk alleen maar van het ene huis naar ’t andere meesleur, in mappen die nooit geopend worden bewaar,… – van de hand aan ’t doen via Ebay.
Vorige week verkocht ik een menukaartje van een banket van de oud-studentenbond van de Gentse universiteit dat op 17 november 1889 gehouden werd in Hotel de la Poste in Gent.
Vandaag vond ik, bij het verder uitmesten van mijn studenticastal, een menukaartje van een banket van de oud-studentenbond van de Leuvense universiteit dat op 25 juni 1876 gehouden werd in La Rivière (traiteur à Louvain). Ik mailde de koper van het Gentse menukaartje om hem daarvan op de hoogte te brengen & te polsen naar zijn interesse. Ik ging daarbij uit van de veronderstelling dat het om een medeverzamelaar van studentica ging.
Dat bleek een foute veronderstelling, want zijn antwoord luidde: “Ik heb voor dit menu interesse op voorwaarde dat er op de kaart bij één van de gangen sprake is van ‘foie gras’”.
Dat was niet het geval.
Wat wél het geval is, is dat ik nu héél erg benieuwd ben naar de oorsprong van zijn, wel erg vreemde/uitzonderlijk, verzamelonderwerp.
Ik heb hem dat ook laten weten & hoop snel verduidelijking te krijgen.

Geef een reactie

