statistieken & budgetten (april)

Aangezien de maand april al genoeg schade aangericht heeft op mijn bankrekening – de veelvuldige zonnige terrasjes & aansluitende resto-bezoekjes, verjaardagen vieren & verloven zijn nefast voor de financiële slagkracht – mogen we veronderstellen dat de boekenbalans voor deze maand enkele maanden eerder dan gepland afgesloten mag worden.

– 14 nieuwe titels (ik houd in deze statistiekjes geen rekening met grafiek, curiosa, prularia & andere ongein die niet als “boek” bestempeld mag worden) vonden hun weg naar de BS&E; in vergelijking met 6, 17 & 10 in de eerste 3 maanden van het jaar.

– Qua kostprijs zat ik net onder de totalen van februari & maart & 2 keer hoger dan januari.

– Opvallende trend deze maand: absoluut minimum aan verzendingkosten! Slechts 2 van de 14 boeken werden online besteld & mij toegezonden; de rest ging ik zelf lekker ouderwets in een echte winkel kopen.

De komende maand(en) wordt ’t wellicht stiller in de BS&E. Behalve de gebruikelijke verzekeringen die in mei verlopen & betaald moeten worden, loeren ook hypotheken, verbouwingen, verhuizinge, huwelijken & andere dure grappen om de hoek.

Geef een reactie

