Ik ga op reis & ik neem mee…

In december 2009 werd er voor het eerst met de hele familie – oudjes, zussen & aanhang & kinders – voor een weekendje verkast naar La-Roche-en-Ardenne. Voor mij bestond dat weekend onder andere uit het onderdrukken van een kater van de avond/nacht voordien (november & december 2009 waren ‘woelige tijden’ om eens een zwaar understatement te gebruiken), van mijn ontzettende hoogte- & dieptevreees & van mijn afkeer voor ‘bergwandelingen’.

Er was ook veel & lekker eten, een dartsbord, een tafelvoetbaltafel & wireless internet. Dus, al bij al, werd het nog gezellig.

Dit jaar doen we dat weer. Vanaf vanavond tot en met maandag. Om het nog gezelliger te maken stop ik dit jaar, behalve een verloofde, ook wat extra boeken in mijn koffer. De weergoden beloven tropische temperaturen & die schreeuwen om boeken op ons terras op de oever van de Maas Ourthe.

Uiteraard gaat het manuscript van Renate Breuers “13” mee. Tijdens mijn vluchten van & naar Kopenhagen las ik vorige week vrijdag al de eerste 110 pagina’s. Maar sindsdien ben ik nog nauwelijks aan lezen toegekomen. Hopelijk kan ik dat tegen morgennamiddag afronden, want ik wipte vanmiddag nog ff bij De Slegte in Mechelen (weinig boeiends kan verteld worden over Mechelen, mààr: ze hebben wel een behoorlijke De Slegte) binnen met de bedoeling het bestelde “Le masochisme au cinéma” (J. Streff) op te pikken. Mijn oog viel ook nog op “Brieven aan literaire vrienden” van Boon & ook die gaat mee op reis dus.

Zet de bubbels, terrastafel & -stoelen al maar koud! Ik ben klaar voor een weekendje lezen op een rots.

Geef een reactie

