“De tuin met tien deuren” / “Haal het slechtste uit jezelf”

Vrijdagavond was er de voorstelling van Cornelia van Lierops “De tuin met tien deuren”.

Place to be was het, bij de sfeer van het boek passende, Fort 8 in Hoboken.

Volg ’t licht!

Cornelia leest voor uit eigen werk.

Wij luisteren gebiologeerd.

Nadien werd ’t glas geheven ter meerdere eer & glorie van de auteur…

…en nader kennis gemaakt met ‘de meerdere eer & glorie’ van diezelfde auteur. Cornelia had haar signeerpen erg goed verstopt, maar toen die eenmaal gevonden was, schreef ze volgende lieve woorden…

Bij het boek zitten prachtige foto’s (die personages uit ’t boek voorstellen) van fotograaf Bart Cloet. Ook al de ‘fotomodellen’ waren van de partij & werden door mij aan ’t werk gezet om van dit boek een heel persoonlijk hebbeding te maken.


La Maîtresse du Pirate, de producente van dit fotosprookjesboek, deed haar duit in ’t zakje & posseerde zelf ook.





Mijn favoriete Italiaanse, Mariella Puliafito, moest ’t hardst van al werken. 5 foto’s, waaronder mijn absolute favoriete uit de hele reeks…waarop ook fotograaf Bart Cloet zijn ei kwijt mocht.

Base-Alpha-humor.


Ook de uilen- & vissenman waren van de partij.

De auteur zelve als vlinderdame…

…en haar echtgenoot, Jeroen Olyslaegers, als…zichzelf eigenlijk.

Zoals ik gehoopt & verwacht had, was ook Fleur van Groningen van de partij & kon ik mijn – vrijdagmiddag aangeschafte – exemplaar van haar boek “Haal het slechtste uit jezelf. Een handleiding voor het leven” onder haar neus schuiven voor een krabbel. Ik was de allereerste die haar vroeg om haar boek te signeren. Op haar FB-profiel klonk het nog diezelfde nacht: “Fleur van Groningen werd vanavond volledig onverwachts ontmaagd. “Het is mijn eerste keer dat ik signeer!” (zoals u misschien al wist spreek ik in geval van extreme verbijstering steeds in rijmvorm) Akim A.J. Willems, mijn aller- allereerste signeerheer, ik zal je nooit vergeten.” Leuk. Vooral omdat ‘signeerheer’ zo’n verdomd mooi & erotisch beladen (of is dat mijn verbeelding maar) neologisme is. Kortom: een fijne avond onder fijne (boeken-)vrienden.

[foto 1-6: esther vanholst]

Een gedachte over ““De tuin met tien deuren” / “Haal het slechtste uit jezelf”

  1. hey nikkie!!!

    fijn fijn fijn!! ik was’r nie bij…maar geniet toch effe van’et geboorte…’et boek…de sfeer…kortom ik snuif wat op van hoe’et is geweest en dat is COOL! en zoas’et van’n kanjer te verwachte is tevens machtig mooi! go go go en ik wens je alle sukses….maar bovenal veel lust for life…genot en plezier…en dat dus allemaal naar wens!! stay good, grtsss luk

Geef een reactie

