Haal het slechtste uit jezelf

Veronderstellend dat Fleur van Groningen vanavond ook wel present zal zijn op de boekvoorstelling van Cornelia van Lierops “De tuin met tien deuren” & met het plan om beide dames simultaan te laten signeren, haastte ik me vanmiddag naar De Standaard Boekhandel in Mechelen voor een exemplaartje van “Haal het slechtste uit jezelf. Een handleiding voor het leven”.

Omdat er op de IJzerenleen nooit parkeerplaats is, werd er vakkundig dubbel geparkeerd om snel binnen & buiten te wippen.

Maar helaas…geen Fleur van Groningen in de boekenwinkelrekken. De puisterige winkelhulp zou dat even voor mij nakijken. En, jawel, het boek was er. In één van de talloze, nog ongeopende, dozen die net een uur eerder geleverd werden.

Of ie dan ff als de gesmeerde bliksem die dozen open wilde maken?

Dat vond ie een minder strak plan – zo sprak zijn blik – maar klant is koning & dus werd, onder het mompelen van de zuur-grappige opmerking “Je gaat zien, dat zit pas in de laatste doos die ik open maak”, een mes bovengehaald & een eerste doos opengemaakt.

Gelukkig hadden we bij de derde doos al prijs & kon ik behoorlijk snel & net voor de parkeerwachter bij mijn wagen was weer richting kantoor sjezen. Mét boekje. Dat funny as fuck is. Dat weet ik nu al, want ik las de columns – waaruit dit boekje is samengesteld – al eerder.

Wel maakte ik me de bedenking dat de categorie “Psychologie/Pedagogie” (zoals het prijsetiket vermeldde) niet direct nagels met koppen slaat & zonder twijfel voorbij gaat aan de humor waarmee het boek bedoeld & geschreven werd.

Geef een reactie

