RUCA & UFSIA 1852-2002

Mijn postbode is een luiwammes. Vorige week zat er een kaartje in mijn brievenbus dat hij met een pakket aan mijn deur gestaan had. Ik mocht ’t op het postkantoor komen ophalen, want hij had ’t niet kunnen afleveren. Nochtans heb ik vorige week een hele week op mijn zetel gelegen & deed de bel ’t prima. Bizar dus. Bovendien had hij op ’t kaartje ook niet ingevuld op welke dag & op welk tijdstip hij zogezegd tevergeefs mijn pakket probeerde af te leveren. Ik verdenk die luierik er dus van op voorhand zo’n kaartje ingevuld te hebben om dat van de eerste keer in mijn brievenbus te dumpen zonder ooit effectief mijn pakket mee op ronde te nemen.

Het pakket – een gewatteerde enveloppe met daarin 1 boekje – kon eigenlijk best gewoon in de brievenbus. Zelfs zonder wringen of forceren. Maar bof….moest ik postbode zijn ik zou ook geen zin hebben om kilo’s pakketjes mee te zeulen op mijn ronde. Dus ergens kon ik deze brave man nog begrijpen.

Gisteren opnieuw een kaartje in mijn brievenbus. Opnieuw een ‘pakket’ dat niet afgeleverd kon worden. Dat zou kunnen, want ik was gewoon aan ’t werk. Vanmorgen langs het postkantoor gepasseerd om het ‘pakket’ op te halen. ’t Bleek gewoon om een enveloppe te gaan met daarin een First Day Sheet van een postzegel van de Universiteit Antwerpen. Een en-ve-lop-pe, dus. Géén pak-ket! Een dubbel vel papier met daar een papiertje in. Géén grote doos met een paar kilo’s papier erin. Nee. Een enveloppe. Zo’n ding – beste luierik – dat nét zo goed in mijn brievenbus past als dat debiele kaartje dat je er nu in gedumpt had. Dus waarom doe je dat niet gewoon?  Dat begrijp ik niet! Dan moet ik niet persé langs dat postkantoor van jullie passeren & later op mijn werk toekomen omdat jij je job niet kent! Ze is anders heel eenvoudig: alles waar mijn naam & adres op staat dat in de gleuf past, schuif je gewoon in de gleuf! Al wat niet in de gleuf past, neem je mee terug & kom ik zelf ophalen. Deal? Spreken we dat voortaan af? Dankjewel!

Zo. Dat moest er ff uit. Maar voor de rest wel helemaal in mijn nopjes met de nieuwe aanwinst! Alweer een postzegel, dus. Niet direct iets om een stijve van te krijgen. Maar, hey, er staat een universiteit op & ’t kost nauwelijks wat. Dus: ideaal om de verzamelwoede te stillen.

Geef een reactie

