Ontbijt in het vilbeluik

 De man van wie ik onlangs – voor een héél eerlijke prijs – Berckmans’ prozadebuut uit 1977 kocht, had deze week ook “Ontbijt in het vilbeluik” in de aanbieding. Het bieden ging enkele dagen heen & weer tussen mijzelf & nog iemand anders.

Gisterenavond kreeg ik een emailnotificatie van de veilingsite dat ik opnieuw & met één euro overboden was. Ik deed gisteren geen nieuw bod & daar kreeg ik – toen ik vanmiddag bij terugkomst op het hotel mijn emails checkte – spijt van, want een andere email liet me weten dat het boek “gereserveerd” was.

Ik was dan ook uitermate aangenaam verrast om niet lang daarna een email van de verkoper te krijgen waarin hij meldde dat hij – ondanks dat hogere bod van één euro – het boek voor mij gereserveerd had.

Kijk…dàt is nog eens een geste waar mijn boekenminnende hart lekker warm van wordt.

Thx, Hadewijn!

++ Naschrift: mijn exemplaar is niet gesigneerd, maar er zijn slechts 3 afbeeldingen van het boek te vinden op het ganse internet & dit was de grootste.

Geef een reactie

