One night in Istanbul

Eerst het slechte nieuws: mijn vliegtuig was vertraagd, ik stond tot twee keer toe in de ellenlange rij bij de verschrikkelijk trage Turkse douane (want ik was vergeten een visum te kopen), mijn laptopbatterij was plat & ik had geen voedingskabel mee (er zat nix anders op dan per taxi Istanboel af te schuimen op zoek naar een winkel die mij daar aan kon helpen; dat blijkt nét iets lastiger dan in Antwerpen), het hotel stinkt naar verbrande toast, de kamer naar een open riool, ik heb nog maar één keer gegeten vandaag & scheur van de honger, in de bar van het hotel is niks te zien (behalve een slapende barman!) & mijn mailbox van ’t werk steekt ondertussen weer bomvol met stuff om vanavond nog op te volgen.

Het betere nieuws: het is hier – 20:37 uur lokale tijd – nog steeds 17 à 18 graden buiten.

Het goede nieuws: tijdens het ‘verloren lopen op zoek naar een restaurant’ een Engelstalige boekwinkel gevonden met heel veel leuke publicaties over & m.b.t. (oud) Perzië & Turkije. Ik schafte, als schrale troost voor een hectische & vermoeiende dag, de Penguin Classics-uitgave “Selected Poems” van Rumi (13e-eeuwse Perzische filosoof & dichter), vertaald door Coleman Barks, & een 5-delige cd-box met heerlijke sufimuziekjes aan.

Een gedachte over “One night in Istanbul

Geef een reactie

