Kringloopkoopjes

Eerder deze week wipten vriendin & ik even snel de Kringloopwinkel op ’t Kiel binnen. Op zoek naar een leuke kapstok. Die hadden ze niet. Maar er stonden X aantal kasten met boeken die ik – met sneltreinvaart; vriendin wilde weer even snel verdwijnen als ze gekomen was – scande op leuke aanwinsten. In de vlucht graaide ik toen “The ska is the limit” van Guus Bauer mee. Voor de scherpe prijs van 50 eurocenten.

Tussen de ritten naar ’t containerpark, het uitpakken van verhuisdozen, het degraderen van spullen tot ‘kelderstuff’ & andere onprettige ongein door wipte ik in de vroege vooravond opnieuw een half uurtje in de Kringloopwinkel binnen. Om iets rustiger alle ruggen te bekijken & de schattigste schatten naar mijn boekencollectie te ontvoeren. Vriendin liet per sms weten dat ik ook even aan haar moest denken.

7 titels werden huiswaarts gedragen; waarvan 3 titels voor de erotica-collectie:

– Het hoofdkussenboek / Sei Shonagon

– De zwarte tulp / Alexandre Dumas Père

– Les liaisons dangereuses / Choderlos de Laclos

 

Verder ook nog:

– Eeuwige roem / Saskia De Coster

– De slinger van Foucault / Umberto Eco

 

En uiteraard had ik aan vriendin gedacht. Twee keer zelfs.

– Sex & the city / Candace Bushnell

-Home Aromatherapy. A step-by-step guide on using essential oils at home / Julia Lawless (vriendin had expliciet om iets zweefteverigs gevraagd)

 

Boeken maken mij gelukkig. Maar ’t gelukkigst van al was ik vandaag met het totaalbedrag dat voor deze 7 aanwinsten neergedokt moest worden: de volle 5 euro’s & 15 eurocenten. En dat was inclusief 5 eurocenten voor een plastic draagtasje.

Koopje!

Nu kan ik weer met een gerust geweten maandagavond belachelijk veel geld neertellen voor “Geschiedenis van de revolutie”; Berckmans’ debuut uit 1977. Want dàt gaat iéts pijnlijker in het budget bijten.

Geef een reactie

