nog meer boekenbeurs

Drie keer ging ik deze week naar de boekenbeurs.
Dat is drie keer zoveel als de voorbije 15 jaar.
[Ik haat massa’s, maar dat had ik al wel es verteld]
En heel misschien ga ik volgende week donderdagavond nog een vierde keer.

Maar vandaag dus voor de 3e keer.
In eerste instantie om om 16 uur naar de ‘Raad der Wijven’ te gaan luisteren in de ‘Oranje Zaal’.

Maar blijkbaar – zo leerde een snelle onlinepassage op de boekenbeurswebstek voor vertrek – signeerden Alex & Ernst ook.
Alex’ ‘Superheld’ had ik al een tijdje in huis. Een boekje van nix: stukken uit zijn 3 shows aangevuld met autobiografische weetjes die we elders al gehoord of gelezen hadden.
Maar aangezien ik mij in de zomer van 2007 aan Agnews comedy-borst mocht laven gedurende twee work shops, nam ik het toch maar mee om vlak voor ’t einde van zijn signeersessie (16 uur) nog heel even op de stand van de uitgever te passeren. het was 16:03 toen ik arriveerde & Alex stond op ’t punt te vertrekken – niet alleen om de sessie gedaan was, maar vooral omdat zijn boek he-le-maal uitverkocht bleek – maar een snelle handtekening & korte babbel later kon ik me verder haasten naar de ‘Raad der Wijven’.

Ernst Löw leerde ik eind 2009 kennen toen ik als ‘date’ werd opgevorderd door twee single vriendinnen die uitgenodigd waren op zijn trouwfeest.
hij bleek – die avond, maar ook later toen ik ‘m zag optreden met ‘de bloedvogels’ – behalve een ‘gekend acteur’ (ik kijk geen soaps, dus ik kende hem niet) een begenadigd zanger die bovendien – zo bleek ondertussen – ook heerlijk rock n’ roll over rock n’ roll kan schrijven.
Dus…na de ‘Raad der Wijven’ & terwijl de ‘ex-huisgenote’ op zoek ging naar zweeftevenliteratuur, wipte ik opnieuw bij de uitgever binnen voor een krabbel van deze – volgens de woorden van de ex-huisgenote die mij later bij boek & duvel terugvond in de cafetaria – “wel héél knappe vent”.

Geef een reactie

