taxi naar de boerhaavestraat

ik kan het niet ontkennen: ik ben erg cynish & behoorlijk misantroop geboren. maar soms zijn er momenten/mensen die dat een beetje verhelpen.
de heer h.v. uit mijn dorpje z. is er zo eentje.
meer nog: sinds vandaag is hij ook een beetje ‘held h.v.’ & morgenvroeg om 10 uur stipt zal ik hem in levende lijve ontmoeten.

dat komt zo:
ik ken ‘held h.v.’ via facebook waar iedereen iedereen kent.
‘held h.v.’, zo bleek onlangs, was ook op de highland games die wij met team madness in dorpje z. organiseerden op 13 juni.
we liepen elkaar niet – toch niet bewust – tegen ’t lijf die dag.
vorige zondag vergat ik dat er op ebay een veiling afliep van ‘taxi naar de boerhaavestraat’ van ‘held berckmans’.
en ik baalde daarvan.
zo meldde ik op facebook.
‘held h.v.’ liet weten dat hij dat boek had staan & dat ik hem maar es moest bellen om ’t – gratis & voor nix – op te komen pikken.
morgen om 10 uur is het zover.
dat verdient op z’n minst een flesje bubbels.

3 gedachtes over “taxi naar de boerhaavestraat

  1. Boeken, zo denk ik dan, hebben ook als ze gratis zijn, altijd hun prijs. Ze zijn zo eerlijk. Een taxirit naar de Boerhaavestraat, ook als ze gratis is, is nog steeds een fooi aan de besuurder waard. Op die manier vervul je de uitspraak die Jos Ghysen al promootte : en hebben ze je ermee bedrogen, je hebt er toch voor zoveel plezier aan beleefd.Schenk dus die bubbels maar met volle plezier weg!

  2. De fles zal met Antwaarps 'contentement' gegeven worden & 't boek zal verstrooiing brengen voor de vliegangst als ik volgende week 8 keer moet stijgen & landen naar Armenië & terug.BTW, wanneer gaan wij es een Trappistje genieten & over boeken lullen?

Geef een reactie

