ik ga op reis & ik neem mee…

nog een week werken & dan stappen we, op een onchristelijk vroeg uur, op het vliegtuig richting Nice voor een paar dagen genieten van zon, zee, strand, terrasjes, restaurants & boeken, uiteraard.

ik lag vannacht – hitte & rugpijn hielden me wakker – al te breinstormen welke titels er mee zouden mogen/moeten in mijn koffer.
eentje lag al vast: “een boekenkast op reis” (büch’s ‘dagboek uit 1998; zoals uitgegeven in de ‘privé-domeinreeks’ van de ap) gaat àltijd mee als ik moet vliegen/reizen.

in diezelfde reeks verscheen blijkbaar ook “de buitenkant. een abecedarium” van komrij. en laat ik dat toevallig vanmorgen gekocht (en dus zonder twijfel: voor volgende week thuis geleverd) hebben.
het concept: komrij stelt aan de hand van fragmenten van interviews met hem een autobiografisch portret samen in de vorm van een woordenboek. ik ben benieuwd.

wie nog vakantieliteratuursuggesties heeft – er mag nog minstens een titel of 2 extra in de koffer – mag bij de commenaren gillen.

Geef een reactie

