büch

vanmiddag een halve dag vrij. ’t oorspronkelijke plan was: het handje vasthouden van een vriendin die een tattoo wil laten zetten. dat plan werd geannuleerd. iets met volle maan & oestrogeen wellicht.

het nieuwe plan dan maar: iets vroeger dan gepland (vanmiddag ipv vanavond) poetsen in mijn zwijnenstal & langs de slegte passeren om mijn dubbele bestellng op te pikken.

‘zingende botten’ (boudewijn büch) is gewoon een leuk hebbeding.

over ‘de verzamelaar verzameld’ had ik met de auteur/samensteller van het werkje ooit een aangename – mijn mening, de persoon in kwestie reageerde vooral héél zuur – discussie over de oorsprong van de titel. ik ervaarde een nogal ‘opvallende toevalligheid’ tussen een oproep van mijzelf in een büch-nieuwsbrief (waarop ook de samensteller geabonneerd is) n.a.v. een essay dat ik wilde schrijven onder die titel & het feit dat dit werkje enige tijd later onder dezelfde titel verscheen. volgens de samensteller was die toevalligheid geheel onbestaande & moest ik een oude rot in ’t vak als hemzelf vooral niet van antwoord dienen; of iets van die bittere strekking.
maar goed, we gaan hier geen oude wonden openrijten bij oude mannen.

Geef een reactie

