Berlijn & Dussmann

Een dubbele blogpost;deze staat ook op mijn niet-boekenblog, maar omdat ’t ook over boeken gaat, flikker ik ‘m er hier ook nog es op…

In februari 2007 was ik voor ’t eerst in Berlijn.
Ik was meteen verliefd op die stad. En wel om deze reden: Dussmann – Das Kulturkaufhaus, waar je elke dag van de week tot middernacht je boekenverzamelwoede kan stillen.

Eind juli had ik, eindelijk nog eens, al een kort uitstapje richting Berlijn ingepland: bezoekje brengen aan een vriendin & aan Xplore 2010.
Vanmiddag toegezegd om een collega, die dan zelf op vakantie is, begin juli 4 dagen te vervangen op een meeting voor ’t werk in diezelfde fijne stad.

Vorige keer zat ik op 500 meter wandelen van Dussmann.
Deze keer 6.000.
Maar ik wandel er, via de Tiergarten, met plezier nog es naartoe tegen middernacht.
En ik kan nu al niet wachten om met mijn nieuwe aanwinsten aan de hotelbar te genieten van een pint & een sigaret.

Geef een reactie

