verzamelen, schrijven, uitgeven & heruitgeven

studentica: ik verzamel ze. omwille van redenen die ik al vaker opgedreund heb.

studentica: ik schrijf ze.
een aantal student-historische teksten van mijn hand werd gepubliceerd in (studenten)tijdschriften. eentje haalde zelfs het boek “omtrent albrecht rodenbach. historisch-literaire schetsen en essays” (2006, vzw albrecht rodenbach, roeselare) dat naar aanleiding van de 150e geboorteverjaardag van rodenbach werd uitgegeven & waar onder andere ook prof.dr. lieve gevers, paul cordy & romain vanlandschoot (dé rodenbach-biograaf) aan meeschreven. mooi gezelschap, noem ik dat.

studentica: ik geef ze uit.
ook in 2006 verscheen het 126 pagina’s tellende boek van mijn hand waarin ik de kroniek schrijf van de eerste 15 jaren van het bestaan van mijn (oud-)studentenclub Castrum.
en voor de toekomst staat er, nog steeds, een ‘encyclopdie van het vlaamse clublied’ & de uitgave van een studenten-historisch tijdschrift op mijn ‘te doen’-lijstje.

studentica: ik geef ze opnieuw uit.
de “studenten feest-galmen” (een studentenliedboekje uit 1861) rolde al in eigen beheer van de heruitgeefpersen. een (her)uitgave van amsterdamse studentenliederen uit een manuscript van ’t begin van de 19e eeuw komt er spoedig aan & er zijn nog een aantal projectjes in die richting.

erotica: ik verzamel ze sinds kort.

erotica: ik schreef onlangs 2 erotisch kortverhalen voor een verhalenbundel met 12 verhalen die eind mei, begin juni in de boekenwinkels zal liggen. en…er komt wellicht/bijna héél zeker ook een roman…

zelf schrijven. ’t is ook een manier om je boekenkast te vullen.

Geef een reactie

