verjaardagsaanwinsten

cadeautje van mijn ouders: ‘klein konstantinopel’ van j.m.h. berckmans. dit bibliofiele werkje werd in december 1996 in opdracht van ‘de lezer vzw’ uit brasschaat gedrukt bij drukkerij ‘van winckel’ in antwerpen op 100 grs. conqueror bankpost amberkleurig gevergeerd papier. voor de omslag werd 260 grs. colorcard roest gebruikt. de tekst is gezet in ‘centaur romein’.
omslag, lay-out & kaligrafie op de omslag zijn van de hand van carine cuypers. de foto die in ieder boekje gekleefd is, werd gemaakt door koen de vriese.
de totale oplage bedroeg 60 exemplaren. 50 exemplaren waren genummerd van 1 tot en met 50; mijn exemplaar is nummer 39. 10 exemplaren werden genummerd van I tot X; zij waren bestemd voor de auteur en medewerkers. ergens in antwerpen zag ik eerder deze week nummer X/X te koop aangeboden. misschien toch es passeren daar.
de verhalen in dit boekje verschenen in de zomer van 1995 in ‘gazet van antwerpen’ & de opbrengst van de uitgave ging integraal naar de ‘huntington liga vzw’.

een prachtcadeau!
en het past perfect in mijn goeie voornemen om berckmans terug te gaan verzamelen.

ook berckmans’ “4 laatste verhalen en enige nagelaten brieven” – ik ontleende het eerder deze week uit de bib, maar zag het vandaag bij de slegte liggen – werd aangeschaft.
als cadeautje voor mijzelf.
samen met volgende titels die ’t begin – althans: los van de enkele stukken die al in mijn boekenkast staan – van de eroticacollectie inluiden:

en er is nog meer onderweg.

Geef een reactie

