uitbreiding

De financiële realiteit zal, wellicht & gelukkig, mijn plannen temperen, maar…ik ga de Bibliotheca Studentica uitbreiden tot een Bibliotheca Studentica & Erotica.

Vriendin F. heeft een ton romans die mij als niet-fictielezer voor geen meter interesseren. Maar haar collectietje ‘erotische boeken’ – netjes uitgestald op de schouw & aanleunend kastje – ziet er wel verdomd aardig uit.

Bovendien botste ik onlangs op “Bibliotheca Erotica et Curiosa Monacensis. Verzeichniss französischer, italienischer, spanischer, englischer, holländischer und neulateinischer Erotica und Curiosa, von welchen keine deutschen Uebersetzungen bekannt sind” & sloeg mijn fantasie op hol…

Er moest & er zou ‘vetzakkerij’ in de boekenkast komen.
En veel.

Kortom: een nieuwe passionele verzamelwoede diende zich aan.

4 gedachtes over “uitbreiding

  1. Hallo, Akim, ik heb zonet een erotiek gerelateerd item te pakken gekregen, dat ook een zeer duidelijke link heeft met Studentica. Geef er bij gelegenheid je mening eens over. Misschien doe ik je wel een kadootje…

  2. Ook deze jongen is begonnen met het aanleggen van een dergelijke scrabeuze (alhoewel) bibliotheek.Steeds welgekomen, uiteraard.Ik stuur je eerstdaags een lijstje door.

Geef een reactie

