Amsterdam

Vrijdagavond richting A’dam getreind.
F. had er met haar ma (en diens vriend) afgesproken.
Zaterdagochtend stond er ‘shoppen in de Kalverstraat’ op de agenda.
Niet meteen mijn favoriete hobby, maar…laat er toevallig een behoorlijk interessant filiaal van De Slegte in die straat liggen.

Ik had na een uur rondneuzen een tiental leuke boekjes vast, maar zette te helft terug omdat ik ’t budget wilde beperken – wat in De Slegte wél lukte, lukte een uur later niet meer na ’t passen van een Van Gils-kostuum – en wandelde uiteindelijk met 5 aanwinstjes de deur uit:

Niet-Bibliotheca Studentica gerelateerd, kocht ik eindelijk het boek van Johan Anthierens over Jacques Brel.

Daarnaast ook een (tweede) exemplaar van ‘Eerstejaars’ van Boudewijn Büch.
Geen idee waarom ik het persé in tweevoud wilde hebben, maar ’t kostte zes keer niks & ’t genoot de voorkeur boven de 5 boeken die ik teruglegde.

Verder: de lustrumalmanak (3e lustrum – 1936) van de Unitas Studiosorum Amstelodamensium, het lustrumnummer (10e lustrum, 21 januari 1940) van het Amsterdamsch Studenten Weekblad Propria Cures & Coers’ Studenten-liederboek van Groot-Nederland (1931).

De twee eerste kocht ik louter uit nieuwsgierigheid & koopdrang. Van dat laatste boek had ik al de (uitgebreide) versie met partituren; dit is de ‘tekstversie’. Mooie aanvulling op de studentenliedboekcollectie.

Geef een reactie

