Chansonnier des étudiants Belge (1901)

Ik zocht er al jaren naar. En éin-de-lijk kon ik een exemplaar bemachtigen voor de Bibliotheca Studentica.
Wanneer mijn zoektocht precies begon, kan ik me niet meer herinneren. Wel weet ik dat het jaren duurde voor ik een eerste exemplaar te koop aangeboden zag. Dat was in oktober 2006. Dàt exemplaar werd uiteindelijk voor een aanvaardbare prijs geveild – ik blogde ergens dat ik er gerust het dubbele voor wilde betalen – maar ik had op dat moment, o.w.v. financiële restricties, mijzelf een aankoopverbod opgelegd.

In april 2007 kreeg ik een nieuw voorstel: de zoon van Mon De Goeyse had een exemplaar te koop (uit de collectie van zijn vader?) voor 295 EUR.
Dat was (toen) een beetje van het goede teveel.

Eerder dit jaar vond ik nog een exemplaar te koop online. De prijs oversteeg die van het exemplaar van De Goeyse; dus ook die kelk liet ik aan mij voorbijgaan.

Eerder deze week of vorige week bracht Klaas Chielens me op de hoogte van een nieuwe veiling & die werd 20 minuten geleden in mijn voordeel beslecht. Voor een spotprijsje: 71.5 EUR.

Mijn week kan al niet meer stuk!

2 gedachtes over “Chansonnier des étudiants Belge (1901)

Geef een reactie

