Terug van weggeweest

Gecompliceerde relaties, tijdrovende professionele bezigheden, verhuisperikelen, stand-up comedy, nieuwe vriendinnen & budgetaire beperkingen hebben ervoor gezorgd dat alles wat met de Bibliotheca Studentica te maken heeft, een aantal maanden op een (heel) laag pitje kwam te staan.

Daar komt – hopelijk – snel weer verandering in.
Voor ’t einde van de maand moet mijn bijdrage voor Ons Verbond binnen zijn – ik ga wat doen rond ‘studentendagboeken’ heb ik dit weekend besloten – en ik heb ook toegezegd om in februari te gaan spreken op een vormingsavond van Taxandria. De gevraagde topics voor die avond zijn: de geschiedenis van het ‘Io vivat’ en het ‘Gaudeamus igitur’, de geschiedenis van studentenpetten & de geschiedenis van de Clubcodex.

De eerste twee topics bestudeerde ik al eerder; die info is min of meer kant en klaar beschikbaar.
Het laatste topic staat al lang op mijn ‘to do’-lijstje. Tijd om er es concreet werk van te maken. Als iemand mij alvast kan vertellen in welke jaargangen van Ons Leven de eerste “besluiten van het seniorenkonvent” (waarop de clubcodex gebaseerd werd) gepubliceerd werden, dan kan ik aan de slag.

Geef een reactie

