Rodenbach

Gisteren heb ik eindelijk de Rodenbach-biografie van Vanlandschoot aangeschaft.
Ik had namelijk een ontzettende baaldag & op zo’n moment is “boeken kopen” – yep, in ’t meervoud, want behalve Rodenbach kocht ik nog wat Büch-pockets van de Eilanden-reeks – ontzettend goed voor het humeur.

[Tip: bij De Zondvloed in Mechelen kost ie maar 12,5 EUR i.p.v. 30 EUR & meer op andere plaatsen]
Maar er was ook een praktische reden: ik heb me voorgenomen om nog eens werk te maken van de verdere uitwerking van mijn onderzoek naar “Rodenbach & het studentenlied”

Ik ben trouwens ook (dringend) op zoek naar (minstens) een exemplaar van het boek “Omtrent Albrecht Rodenbach : historisch-literaire schetsen en essays” (Vermeulen B., e.a.; Roeselare; 2006; 216 p.). Ik heb mijn exemplaren ondertussen weggeschonken & zit volledig zonder. En niets is lulliger dan een boek met een bijdrage van eigen hand niét (meer) in de collectie te hebben.

Geef een reactie

