Via Librarything ontdekte ik een bloggende collega-bibliofiel. Op zijn blog ontdekte ik volgende, heel herkenbare, passage :

Niets is leuker dan met de veroverde schat een cafeetje binnenstappen, en onder het genot van een lekkere koffie, of als het seizoen ervoor geschikt is, een lekkere trappist, door de nieuw verworven schat te bladeren, en meteen een eerste indruk opdoen. De meest aangewezen seizoenen voor een trappist zijn : de lente, de zomer, de herfst en de winter, de rest maar liever koffie dan.

Een gedachte over “

  1. Op zoek naar de naam Akim willems, vind ik een berichtje van een bibliofiel die mijn passie voor trappist, boeken en studentikoze humor ook deelt, namelijk Akim Willems. Ja, de blog is van mij, en de trappistengrol is zeer ernstig te nemen.De reden waarom ik Akim zoek, is devolgende. Ik heb zopas in een zoektocht naar info over mijn oude KVHV-studentencodex (uitgave 1971) uw historisch-etymologische en verklarende wandeling gevonden, en gelezen. In een discussie op LibraryThing hebben we u geciteerd betreffende Malbroek en alle mogelijke varianten. Plots valt mijn oog op de slag van het gravensteen. En wie heeft reeds in 1950 daarover een verslag geschreven? Niemand minder dan Hugo Claus, onder de schuilnaam Anatole Ghekiere ! Via mijn blog Andebijk kom je op Librarything terecht. en zo gaat het ook: http://www.librarything.nl/talktopic.php?newpost=1&topic=39163#lastmsgVriendelijke groeten, Danny

Geef een reactie

