East Suffolk Morris Men

Mijn ouders zaten ’t voorbije weekend in Suffolk; de East Suffolk Morris Men hadden wat te vieren & hadden enkele bevriende dansgroepen uit de rest van Europa laten overkomen.

Een van die kerels was vorig jaar in België & was te weten gekomen dat ik studentenliedboeken verzamelde. Hij had, zo liet ‘ie mijn ouders toen weten, ergens nog wel een en ander liggen dat mij wel kon interesseren.

Toen mijn ouders – en de rest van de groep – eerder vandaag op ’t punt stonden te vertrekken, werden ze nog even een minuut of 10 opgehouden. De kerel in kwestie herinnerde zich plots dat ‘ie nog wat moest meegeven: het studentenliedboek van zijn grootmoeder!

Het is een editie van The Scottish Students’ Songbook (wellicht omstreek 1939) die ik nog niet in mijn collectie had.

Nu is het algemeen geweten dat ‘morris dancers’ jeannetten zijn, maar deze kerel mag vanaf nu de uitzondering op de regel zijn.

Thanks a million, David!

Geef een reactie

