1705

Bijna had ik een nieuw “oudste item in de collectie”. Bijna. Want aangezien de Ebay-veiling om 18:00 stipt afliep & ik om half 7 een appartement moest gaan bekijken in Antwerpen, moest ik ’t einde van de veiling volgen op kantoor i.p.v. thuis.
En aangezien mijn pc & de netwerken bij ons alweer een paar weken zwaar sucken, kon ik de laatste minuut van de veiling niet snel en vlekkeloos genoeg volgen. Gevolg: 10 seconden voor het einde van de veiling blokkeert mijn browser & kan ik geen laatste bod meer uitbrengen, waardoor ik met een luttele halve euro overboden werd. Balen!

Het item in kwestie: een Duits(e) krant/tijdschrift (“Historische Remarques über die neuesten Sachen in Europa”) van 14 juli 1705 (origineel exemplaar, géén recentere herdruk) waarin een artikel over studentenonrusten in Rome in datzelfde jaar. Reden van de opstand: het eten op het pauselijke seminarie was niet te vreten!

Hélas!

Geef een reactie

