Ernest Claes & het studentenleven

Ik ben al vele jaren na elkaar de trotse peter van een hele rits straffe Castrum-schachten (zie ook hier, hier, hier & hier).
Ook dit jaar kreeg ik er weer eentje onder mijn hoede (zie hier) & opnieuw zal ik volgende week maandag met veel trots naar zijn verdediging/presentatie van zijn ontgroeningsopdracht luisteren.
Schacht Buddy mailde me vandaag het resultaat van zijn onderzoeks- & schrijfinspanningen: een zeer leuke en boeiende paper over “Ernest Claes en het studentenleven”; hierin geeft hij het antwoord op de vragen “Wat heeft Claes voor het studentenleven betekend?” en “Wat heeft het studentenleven voor Claes betekend”.
Ik ga er hier & nu niet meer over vertellen, behalve dat ik hoop dat de tekst spoedig in Ons Leven, Ons Verbond of een ander tijdschrift met student-historische interesse’ opgenomen mag worden om het met de rest van de studentenwereld te delen.

Geef een reactie

