Универзитет у Београду

Collega’s met kinderen reizen liever niet twee weken na elkaar. Althans: hun wettelijke wederhelften hebben dat liever niet. En zeker niet als er naar Belgrado gevlogen moet worden, want daar durft ’t wel eens rommelen tussen Serviërs en Kosovaren de laatste maanden. Maar dat zal mij aan mijn reet roesten: zolang het EurovisieSongCircus daar niet gepasseerd is (ergens in mei) blijven ze daar allemaal braafjes volgens mij. Daarna hebben ze pas écht een reden om van hun gat te maken.

Hoedanook…in september mocht ik, dankzij een dubbele boeking van diezelfde collega, een paar daagjes naar Warschau & vond ik – gelukkig – een halve dag om de universiteit te bezoeken en studentica in te slaan.

Met een beetje geluk (i.e. àls de klant van mijn collega niét ingaat op het voorstel om met z’n allen naar Mechelen te komen i.p.v. wij naar het ‘gevaarlijke’ Belgrado) kan ik over 3 weken ook een bezoekje brengen aan de Univerzitet u Beogradu. En deze keer ga ik wellicht iéts meer tijd hebben: mijn eigenlijk opdracht (een presentatie / training in een hospitaal) zal maximaal 1,5 uur duren, maar dankzij de slechte vluchtschema’s richting Servië zal ik wellicht 2 nachten daar moeten zijn. Handig toch.

[Update 28/03/08 : helaas…zij komen naar Mechelen.]

Geef een reactie

