Utrechtse Vrouwen Studenten Vereniging

Van het studentenliedboek “Meisjes-Studenten Liedjes” bezat ik al een druk uit 1929. Ondertussen arriveerde ook de uitgave uit 1924. De liederen (clubliederen, jaarliederen, novietenliederen,…) zijn overlappend, maar – uiteraard – uitgebreider in de latere druk. Niks nieuws onder de zon. Ik kocht het boekje uit 1924 dan ook alleen maar omdat het spotgoedkoop was en omdat een studentenliedboekcollectie niet volledig genoeg kan zijn 🙂

Toch kreeg ik 4 leuke verrassinkjes voorgeschoteld.
Vooraan in het liedboekje zaten 3 ‘vliegende blaadjes’ met de teksten van de jaarliederen uit 1926, 1927 en 1929 (die dus in de latere uitgave van 1929 ook werden afgedrukt) van de U.V.S.V. én een partituur van het clublied van de U.V.S.V.

5 gedachtes over “Utrechtse Vrouwen Studenten Vereniging

  1. Geef me een halve dag ofzo, ik moet straks toch met de trein naar de kust, ik neem mijn laptop mee en tegen deze avond heb je een abc en midi file; mogelijks 2 stemmig, sowieso 1 stem.

Geef een reactie

