Vlaams clubliederenboek : weer een stapje dichter bij de eindstreep

Ik berichtte eerder al dat ik blij was te vernemen dat mijn Castrum-schacht (voor de Noorderburen die meelezen : schacht = groentje) weer opgedoken was en dat hij aan zijn ontgroeningsopdracht bezig was.

Vandaag – morgen wordt hij opgenomen in de club als ‘commilito’ (voor de Noorderburen die meelezen : commilito = volwaardig lid) tijdens de ontgroeningscantus – bezorgde hij mij het eindresultaat. En ik kan eerlijk zeggen dat ik trots ben op het gepresteerde werk.

Nu wordt het dus dringend tijd om het opzoekingswerk van schacht Paterke (2 jaar geleden deed hij een eerste deel van het onderzoek) en schacht Stanny kritisch te toetsen, aan te vullen (hoewel ze beiden puik werk leverden, zijn er nog enkele hiaten doordat ze niet over het bronnenmateriaal beschikken waar ik over kan beschikken), te redigeren, te lay-outen en klaar te stommen voor de digitale drukkerij.

Nieuwe doelstelling : het boek uitbrengen op het ogenblik dat we, ergens in het eerste semester van het volgende academiejaar, het geplande ‘studentenliedseminarie’ houden.

2 gedachtes over “Vlaams clubliederenboek : weer een stapje dichter bij de eindstreep

Geef een reactie

