7 pentekeningen

Naar aanleiding van mijn promotie krijg ik op het werk vanaf deze week een eigen kantoortje. Om de boel wat op te fleuren, ging ik dit weekend op zoek in mijn collectie etsen, foto’s, prints en postkaarten om in te kaderen en op te hangen. De gemaakte selectie kan nu weer netjes opgeborgen worden en zal vervangen worden door 7 studentikoze inktschetsen die ik vanavond, voor een appel en een ei, op Ebay kocht. De 7 pentekeningen van omstreeks 1890 stellen volgende (studentikoze) tafereeltjes voor (van links boven tot rechts onder) :

01. Studenten in een bootje op een meer.
02. Een student die een dame het hof maakt in taverne.
03. Een aantal studenten, gezeten op een koffer, onder een paraplu.
04. Een aantal studenten, worstelend met een paraplu in stormweer.
05. Een aantal studenten gezeten rond een tafel in een bibliotheek of studeerruimte.
06. Een aantal studenten gezeten rond een tafeltje in open lucht op een terrasje.
07. Twee dames en een student bij een kachel.

Later deze week ga ik alvast op zoek naar 7 leuke kaders van de juiste afmeting – de tekeningen meten 10,5 x 13,5 centimeter – zodat ik ze kan ophangen zodra ze arriveren.

Geef een reactie

