Berlijn

Vanmiddag voor de job richting Berlijn gevlogen (héél erg eng, klein vliegtuigje dat al mijn vliegangsten op de proef stelde, maar we hebben ’t overleefd). Op de luchthaven werden we – ik ben in het gezelschap van een collega – opgewacht door een homofiele taxichauffeur die ons naar ons hotel moest brengen. De rit duurde een klein half uurtje en werd opgeluisterd met een leuke babbel over Burschenschaften, Landmannschaften, Studentencorps, Mensurfechten, het rolletje dat onze taxichauffeur ooit speelde in een feuilleton waarin een Partie (studentenduel met scherpe degens) voorkwam, enzovoorts.

Als ex-journalist geldt voor mij nog steeds de regel “ask the cab driver”, die weten namelijk alles. En daarom heb ik me door deze aangename ex-Ossi laten doorverwijzen naar een gigantische boekhandel, net om de hoek van het hotel, waar ik morgen tijdens de lunchpauze hopelijk wat leuke dingen over de universiteit en ’t lokale studentenleven op de kop kan tikken.

Nu nog even een korte wandeling naar de Reichstag en de Brandenburgerpoort, daarna slapen en morgen véél te vroeg weer op.

Geef een reactie

