12 in 1 slag

Omdat ik dit weekend mijn verjaardag vierde heb ik mezelf – weliswaar voor een behoorlijk prijsje – een lot van 12 (studenten)liedboeken cadeau gedaan die aangeboden werden op Ebay.

Het gaat om volgende werkjes :

01. 150 Studentenlieder mit leichter Klavierbegleitung (circa 1900)
02. Gaudeamus, 200 ausgewählte Volks- und Commerslieder für Klavier und beigefügtem Text (circa 1900)
03. Fidelitas 233 Texte beliebter Volks- und Studentenlieder (circa 1915)
04. Perlen alter Tonkunst. Für 3 – vierstimmigen Frauenchor (1925) => geen studentenliederen, maar het boekje zat nu eenmaal bij in het lot. Dat wordt dus doorverkocht.
05. 157 alte und neue Studentenlieder (1981) => dit boekje bezit ik al; dat wordt dus doorverkocht.
06. Gaudeamus Igitur, historische Studentenlieder (1987) => idem
07. 63 Alte und neue Stiudentenlieder (1978)
08. PAN – ein lustiges Liederbuch für Gymnasiasten (1877)
09. So weit die deutsche Zunge klingt; 1. Teil: Heimat und Vaterland (1926) => geen studentenliederen; dus…
10. Das neue Soldatenliederbuch, Heft 2; mit 2-stimmigen Melodien (ca. 1930) => dito
11. 58er Liederbuch, Verein für Handlungs-Commis von 1858
12. Kleines Kommersbuch – Liederbuch fahrender Schüler (1897) => Van dit boekje bezit ik al een druk, maar ik weet niet of het die van 1897 is.

Mijn interese ging vooral uit naar de eerste 3 werken – die behoorlijk gekend, maar moeilijk vindbaar zijn – en de twee werkjes uit 1877 en 1858. Als de verkoper me snel laat weten hoeveel de verzendkosten bedragen, dan kan het pakket misschien nog voor ’t weekend in Antwerpen zijn.

[Update – 23 januari ’07 – 18:07 uur : De aankoop is betaald en werd vanmiddag al verzonden richting België.]

[Update – 24 januari ’07 – 22:19 uur : Het pakket is vanmiddag toegekomen op kantoor; later deze week vertel ik ongetwijfeld meer over de aanwinsten in mijn blog]

Geef een reactie

