Winkelen en niét bij De Sleghte passeren

Een vriendin van me moest vanavond naar het kerstfeestje van haar bedrijf. De dresscode voor de gelegenheid was “black & white”. En zoals te verwachten valt van een vrouw had ze “niets om aan te trekken”. Daarom had ik haar beloofd om vandaag met haar te gaan shoppen.

Winkelen is niet aan mij besteed. En zeker niet op een zaterdag op de Antwerpse Meir. Als ik daar al kom – op eender welke dag van de week, eigenlijk – dan is het omdat ik richting De Sleghte wandel of om snel – winkel binnen, kijken, passen, betalen en vertrekken – een broek of een hemd voor mezelf te kopen, maar niét om uren lang mijn rug kapot te slenteren tussen de rest van het koopvee.
Dàt zou géén probleem zijn. De vriendin in kwestie was, naar eigen zeggen, ook “een snelle shopster”, dus op een uurtje zou de klus geklaard zijn zodat we, na een korte tussenstop bij De Sleghte, snel aan de cappucino zouden zitten.

Niets was minder waar! 1001 wandelingen heen en terug tussen 3 verschillende winkels (kijken, verder kijken, passen, niet tevreden zijn, toch maar terug naar de andere winkel, ondertussen 2 paar laarzen kopen, 1 paar laarzen weer inwisselen voor een paar met een hogere hak, uiteindelijk toch iets kopen) en ruim 4 uur later zaten we eindelijk aan de koffie…om dan nog een uur lang te piekeren over dat ene jasje waarvoor we misschien toch nog even langs een vierde winkel zouden moeten passeren.

Die vierde winkel hebben we – gelukkig – gelaten voor wat hij was, maar ook aan het “even bij De Sleghte binnenwippen” waren we helaas niet meer toegekomen. Ik had met andere woorden geen nieuw boekje om de rest van de dag mee zoet te maken. Dus heb ik me maar weer op het internet – oh, zoete bron van overbodige informatie! – gestort en opnieuw enkele leuke Amerikaanse studentenliedboekjes in pdf-formaat gevonden :

01. Songs of the Psi Upsilon Fraternity New York
02. Songs of Beta Theta Pi Fraternity

Geef een reactie

