Castrum-lustrumboek & andere nakende deadlines

Op maandag 19 juni 2006 viert studenten- en oud-studentenvereniging Castrum haar vijftiende verjaardag. Naar aanleiding daarvan wordt er een lustrumboek uitgegeven.
Nadat ik de voorbije maanden geprobeerd heb om zoveel mogelijk archiefstukken te verzamelen, begon ik twee weken geleden aan de definitieve uitwerking van het boek. De eerste hoofdstukken (academiejaar 1991-1992, academiejaar 1992-1993, een hoofdstuk over het huisreglement en de statuten en het grootste deel van het hoofdstuk over studentenliederen, studentenliedboeken en -cd’s) staan ondertussen op papier.

Ik heb voor mezelf een strenge / nauwelijks haalbare deadine gesteld en zou graag voor 1 april alle definitieve teksten klaar hebben zodat ze tegen 15 april gereviseerd en ten laatste 1 mei bij de drukker aangeleverd kunnen worden.

Die strenge deadline moet me ook voldoende ruimte geven om nadien nog voldoende tijd te kunnen besteden aan mijn definitieve tekst over Albrecht Rodenbach en studentenliederen (deadline: 25 april) en aan de voorbereidingen voor een lezing die ik op 19 of 20 april in Gent ga geven op de vormingsavond van studentenclub Taxandria. Gisteren belde de praeses van die club me op met de vraag of ik “wat over de geschiedenis van het studentenleven” wilde komen vertellen. Dat doe ik met plezier, maar ik ga het bijzonder ruime en vage onderwerp toch iets meer specifiëren en concretiseren door in de loop van de week eens te grasduinen in mijn Bibliotheca Studentica en mijn bestaande teksten en lezingen en te checken over welke onderwerpen ik hapklare brokken informatie heb om op korte tijd toch een interessante en gevarieerde lezing voor te bereiden.

Geef een reactie

